Šalounova 470/38, 703 00 Ostrava, Vítkovice
+420 607 802 188
zuzana@sovadinova.cz

Jak posílit imunitu efektivně a levně. Co si koupit v lékárně, co najít ve stravě?

Jak posílit imunitu efektivně a levně. Co si koupit v lékárně, co najít ve stravě?

Představím vám základní přehled volně dostupných zdrojů mikroživin. Postupně budou jednotlivá témata rozpracována se zaměřením na vyhledávání zdrojů především ve stravě.

Vitamíny a minerály:

Vitamín C – vyváženou stravou, jsme schopni pokrýt dostatečný přísun. Můžete doplnit celaskonem, ovšem vit C z ovoce, zeleniny a čerstvých bylin v přírodní variantě účinkuje mnohem lépe. A pozor na hypervitaminózu, pokud už teď máte kopřivku, zkontrolujte kolik mg vitamínu ve stravě a doplňcích v úhrnu konzumujete

Vitamín D – absolutní nutnost doplňovat. Sklon slunce nám ještě nedovolí jeho uvolňování přes kůži. Navíc teď máme přes pusy ty roušky. Ve stravě to nedoženete, naštěstí je již pár let volně prodejný.  

Omega 3 mastné kyseliny – všeobecně je známé, že působí proti zánětu v těle. Stravou si nejsme schopni doplnit dostatečné množství, aniž bychom nepodstupovali nějaké zdravotní riziko. Před časem v Dtestu vyšel velmi dobře preparát od Biopharma plus. Je za velmi příznivou cenu 230,- za 135 tbl. Poměr kvalita a cena je tu opravdu velmi dobrý.

Probiotika – kupte si je, nic tím nezkazíte, ovšem rozmanitost kultur je omezena, většina preparátů obsahuje pouze 5 různých probiotických kultur. Hledejte tedy zdroje i ve stravě, k tomu dodejte dostatek zeleniny a ovoce, aby se probitické kultury ve vás měly čím živit a tak i množit.

vitamín B komplexu – ve stravě se v dostatečném množství hledají velmi špatně, doporučuji tedy koupit. A pokud si myslíte, že to doženete pivem, velmi se mýlíte.

Zinek – ve stravě je v obilných klíčcích a tofu. Ovšem ruku na srdce – kdo z vás kromě mě to jí? Takže běžte do lékárny koupit preparát zinek a selen. Proč oboje dohromady? Do těla se dostávají stejnou metabolickou cestou – to znamená, že pokud si koupíte holý zinek, zablokujete si přísun selenu. A ten taky potřebujeme. Proč třeba? Třeba proto, abychom předčasně nezešedivěli.

A co ještě? Magnezium citrát na nervy

Byliny

Existuje spousta bylin s virostatickým účinkem. Dost se mi totiž příčí praktiky aktivního nabízení různých preparátů a obchod se strachem. Nikdo totiž s koronavirem nemáme zkušenosti, nikdo nevíme, co zabere. Jen si to myslíme. Takže, prosím, nenakupujte žádné zázračné drahé preparáty. Pokud byliny užíváte, berte je jako zdroj vitamínů, minerálů, antioxidantů. Navíc byliny a extrakty z nich opravdu nejsou nic, co by nás mělo finančně ruinovat.

A co omezit?

Hlavně sladké prosím. Ještě jednou – sladké ve všech podobách! Fakt stačí 1 ks ovoce za den. Všechny patologické bakterie a kvasinky se množí více za přítomnosti jednoduchých cukrů, či disacharidů. Ano, koronavirus je virus, vím. Když ovšem napadne imunitu, začnou se množit rychleji právě patologické baktérie. Důkazem pro toto tvrzení jsou třeba časté nezvladatelné mykotické infekce u diabetiků. Vynechte i Xylitol a podobné náhrady cukru. Šetřete i s medem. Můžete občas stévii.

Alkohol – z podobných důvodů, jako cukry a jiných dalších…

Plísňové a zrající sýry – zase z důvodu nárůstu mykóz a omezení rozmanitosti střevní mikrobioty.  

Kafe, kofein

Tučná jídla