Šalounova 470/38, 703 00 Ostrava, Vítkovice
+420 607 802 188
zuzana@sovadinova.cz

Co je spirální stabilizace

Co je spirální stabilizace

kostra_zepredu_stinSpirální stabilizace, nebo dříve S-M systém, představuje sérii jednoduchých cviků MUDr. Smíška zaměřených na zpevnění zádových, hýžďových a břišních svalů. Pomáhá zmírnit degenerativní změny páteře, zlepšuje kondici, a především odstraňuje bolesti zad.

Pravidelným cvičením lze řešit či zmírnit projevy těchto nemocí:

  • Vadné držení těla, hyperlordózu, hyperkyfózu, skoliózu,
  • výhřezy plotének, spondylolýzy, spondylolistézy, Schmorlovy uzly,
  • artróza kyčelního i kolenního kloubu, vbočený palec, ploché nohy,
  • rozestup břišních svalů, stavy  po operacích břicha, inkontinenci,
  • cervikobrachiální syndrom, poškození ramene, syndrom karpálního tunelu, tenisový loket,
  • migrény, závratě, bolesti hlavy,
  • syndrom hypermobility,
  • v rámci ovlivnění vertebroviscerálních vztahů pravidelné cvičení metody SpS také tlumí problémy spojené s diabetem II. typu, onemocněním dnou, hypertenzí a některé druhy arytmií.

Spirální stabilizace je také vhodná jako příprava na operaci a následná pooperační léčba při:

  • Výhřezu ploténky a jiných degenerativních onemocněních páteře,
  • onemocnění kloubu, kyčelního, kolenního, hlezenního, ramenního,
  • doléčení po úrazech.

Rekonvalescenci po operaci vždy určuje celkový zdravotní stav pacienta před výkonem. Jde o takzvanou „úroveň křehkosti organismu“. V rámci předoperační přípravy pomocí spirální stabilizace a zlepšení výživy organismu se dá podpořit urychlení rekonvalescence po operaci. S přípravou na operaci se dá začít kdykoliv.

Další přínos pravidelného cvičení SpS:

  • Spirální stabilizace má příznivý vliv na kardiovaskulární trakt, trávení, imunitu a zlepšování nálady.
  • Jako kompenzační cvičení je vhodná pro sportovce. K dispozici jsou i kulturistická lana a sérii speciálních kulturistických cviků pro formování postavy.

Pravidelné cvičení spirální stabilizace vždy formuje postavu. Lidé, kteří prochází hubnoucím procesem v rámci nutričního poradenství, vždy ubývají rychleji v pase při současném cvičení spirální stabilizace. Významně, ale nenásilně totiž posilují břišní svalstvo, tím uvolňují napětí v bederní oblasti, jsou schopni se vytáhnout nahoru a zúžit tak obvod pasu.

Způsob a intenzitu cvičení volíme podle aktuálního zdravotního stavu klienta. Cvičíme pouze v malých skupinách, kde je možnost dohlížet na kvalitu provedení cviků a výběru cviků s ohledem na kondici a zdravotní potíže cvičících. Zde je aktuální nabídka kurzůworkshopů.

Individuální lekce

Klienti volí individuální lekce především při závažnějších potížích, intenzivních bolestech, pooperačních stavech a přípravě na operaci. Někteří docházejí na individuální lekce z časových důvodů a některým nevyhovuje cvičit ve skupině.

Individuální lekce u bolestivého klienta začíná manuálním uvolněním svalů, cvičení je jen krátké, velmi šetrné a v pozicích, ve kterých není limitován bolestí. Manuální terapie podle MUDr. Smíška je velmi účinná, oceňují ji především pacienti v akutní bolestivé fázi výhřezu meziobratlového disku. Tyto manuální techniky klient doplňuje o pravidelné cvičení dle individuálně nastaveného léčebného programu.

V Ostravě na Šalounové ulici je vybavené Centrum spirální stabilizace. Po Na základě smlouvy vedu i výukové workshopy ve firmách a kulturních centrech. Nabídku aktuálních workshopů naleznete zde. Rozpis aktuálně probíhajících kurzů naleznete zde.

Proč jsem propadla Spirální stabilizaci?

Spirální stabilizaci cvičím 6 let a jsem certifikovaný trenér, terapeut a lektor této metody.

K SpS jsem se dostala díky svým zdravotním problémům. Dříve jsem hodně sportovala a byla velmi aktivní. V rané dospělosti jsem prodělala několik operací břicha a ty odstartovaly každodenní bolesti různých částí těla (hlavy, obličeje, šíje, ramene, beder). Nepomáhala rehabilitace, antidepresiva, antiepileptika, analgetika, léčitelé, nic. Z počátku nepomáhala ani spirální stabilizace a to z důvodu nepochopení a nezkušenosti trenéra. To je také důvod, proč jsem se o SpS začala aktivně zajímat sama. Zhruba po dvou měsících pravidelného cvičení 1 hodinu denně s postupným rozšiřováním cviků se můj stav začal po 10 letech zlepšovat. Trpím syndromem hypermobility, na pravidelném cvičení SpS jsem závislá, bolesti se bez SpS vrací. Pravidelné cvičení mi stojí za to, abych se udržela ve formě, vedla kvalitní život, mohla se věnovat rodině, pracovat, studovat a měla radost ze života.

Většina lidí, když mě vidí, nevěří tomu, že jsem si něčím podobným prošla. Ovšem já si to pamatuji vše velmi dobře a dělám hodně pro to, aby se to nevrátilo.